יום שישי, 26 ביולי 2013

פוסט לא קשור בעליל: משהו מיוחד לאוהבי סרטי פיקסאר :)

אוקיי אז ככה:
לפני שאנחנו נכנסים לזה, אני רוצה להדגיש שהכל עומד להיראות לכם מאוד מבלבל. מאוד מאוד.  מאוד מאוד מאוד אפילו.
ועכשיו כשאתם יודעים לאן אתם מכניסים את עצמכם, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא :)

כל הקונספירציה הנ"ל הינה מתורגמת אחד לאחד לקונספירציה המקורית (הנ"ל: http://jonnegroni.com/the-pixar-theory) שנכתבה ע"י ג'ון ניגרוני, שהוא זה שגם אסף את כל המידע הזה והשקיע ועמל עליו שעות רבות בעיבודו וכתיבתו. לכן כל זכויות היוצרים שייכות לו וכל זכויות היוצרים על התרגום לעברית שייכות לי.
ולכן: אסור לכם להעתיק את התרגום הזה בשום אופן ו/או לבצע בו שינויים ללא האישור שלי.

חשוב לציין שהדברים הנ"ל אינם רשמיים או מאושרים ע"י פיקסאר עצמם! זוהי בסה"כ תיאוריה שהתפתחה אצל אדם מסויים, והוא החליט לחלוק אותה עם העולם. אין זה משנה את העלילות של סרטים באמת, אלא רק את התפיסה שלכם לגבם (וגם זו בחירה שלכם).



תיאוריית סרטי פיקסאר

כל סרטי פיקסאר קשורים זה לזה. אני אסביר איך, וככל הנראה גם למה. לפני הרבה מאוד חודשים, צפיתי בסרטון כיפי בCracked.com שהציג את הרעיון (לפחות לי) שכל סרטי פיקסאר מתקיימים בעצם באותו יקום. מאז, נהייתי אובססיבי לגבי הנושא הזה, ועבדתי כדי להשלים את מה שאני מכנה "תיאוריית סרטי פיקסאר", עבודה נרטיבית שמקשרת את כל סרטי פיקסאר לציר זמן אחד מלוכד עם רעיון עיקרי אחד. התיאוריה הזו כוללת את כל סרטי פיקסאר שנעשו אי פעם, מאז צעצוע של סיפור. זה כולל את:
  • באג לייף
  • צעצוע של סיפור 2
  • מפלצות בע"מ
  • מוצאים את נמו
  • משפחת סופר על
  • מכוניות
  • רטטוי
  • וול-E
  • למעלה
  • צעצוע של סיפור 3
  • מכוניות 2
  • אמיצה
  • בית ספר למפלצות
כל סרט מתקשר ומרמז על אירועים עצומים שמשפיעים על כל אחד מהסרטים. נצא לדרך. [הערה חשובה: כל ההערות בכחול מצביע על עדכונים שנוספו מאז הגירסא הראשונית]. אמיצה הוא הסרט הראשון והאחרון בציר הזמן. כמובן, הסרט הזה מדבר על תקופת הממלכה הסקוטית של ימי הביניים, ולכן זאת תקופת הזמן הכי ראשונית מבין כל סרטי פיקסאר, שבעצם מסבירה למה החיות של פיקסאר מתנהגות כמו בני האדם לפעמים.

shpintv.com
shpintv.com
באמיצה, מרידה מגלה שישנו "קסם" שיכול לפתור את כל הבעיות שלה, אך בטעות הופך את אמה לדובה. אנחנו מגלים שהקסם הזה מגיע ממכשפה מוזרה שלכאורה קשורה לרצון "אורות התעתועים" המסתוריים. לא רק שאנחנו מוצאים חיות שמתנהגות כמו בני אדם, אלא גם מטאטאים (חפצים דוממים) שמתנהגים כמו אנשים בחנות של המכשפה.

avorah.com
avorah.com
אנחנו גם מגלים שהמכשפה הזו נעלמת באופן בלתי מוסבר בכל פעם שהיא עוברת דרך דלתות, מה שגורם לנו להאמין שהיא אולי בכלל לא קיימת. אל תשפטו אותי לפני שסיימתי את עבודתי, אבל אנחנו נחזור לאמיצה בהמשך. בואו רק נגיד לבינתיים שהמכשפה היא מישהי שאנחנו מכירים מסרט אחר בציר הזמן. [חלק מכם הצביעו על העובדה שחלק מהחיות באמיצה חוזרים להתנהג כמו חיות, דבר שפוסל את התיאוריה שהחיות מתנהגות כמו בני אדם. ההפרכה שלי היא פשוטה. הם חוזרים לעצמם מכיוון שהקסם מתפוגג. במשך הזמן, האינטיליגציה שלהם מתפתחת באופן טבעי.] מאות שנים לאחר מכן, החיות מאמיצה שעליהן ניסתה המכשפה את הקסם שלה, מתרבים ויוצרים אוכלוסיה בקנה מידה גדול של בעלי חיים שזכו להאנשה ולאינטיליגנציה תורשתית. ישנם שני תהליכים: ההתקדמות של בעלי החיים והתקדמות הבינה המלאכותית. האירועים של הסרטים הבאים מגדירים מאבק כוחות בין בני אדם, בעלי חיים ומכונות. את הבמה למלחמה בכל הקשור לחיי מביאים רטטוי, מוצאים את נמו ולמעלה בסדר הזה. שימו לב שלא כללתי את באג לייף, אבל אני אסביר את זה מאוחר יותר.
ברטטוי, אנחנו נתקלים בחיות המנסות את האנשה שלהם בניסויים קטנים ומבוקרים. רמי רוצה לבשל, משהו שרק בני אדם יכולים לעשות. הוא בונה מערכת יחסים עם קבוצה קטנה של בני אדם ומוצא הצלחה. בינתיים, הרשע ברטטוי, שף סקינר, נעלם. מה קרה לו? מה הוא עשה עם המידע החדש הזה שבעלי חיים מסוגלים להתעלם מהאינסטינקטים שלהם ולבצע תפקידים טובים יותר מבני אדם?

cinecultist.com
cinecultist.com
זה אפשרי שצ'ארלס מאנץ, היריב בלמעלה, למד מהשמועה הזו, מה שנתן לו את הרעיון להמציא את המכשירים המדובבים מחשבות של בעלי חיים, כלומר כלביו, באמצעות קולר-מתורגמן. הקולרים האלה מלמדים את מאנץ שחיות הן חכמות יותר, ודומות יותר לבני האדם משחשב. הוא היה צריך את הטכנולוגיה הזו כדי למצוא את הציפור הכחולה האקזוטית שהוא אובססיבי אליה, והוא אפילו מציין כמה כלבים הוא איבד מאז שהגיע לדרום אמריקה.

              entreprenista.com
entreprenista.com
אבל אז דאג ושאר הניסויים שלו יוצאים לחופשי לאחר שמאנץ מת, ואנחנו לא יודעים את מלוא המשמעות שבדבר, אלא רק שהאיבה בין החיות ובני האדם גדלה בהתמדה. עכשיו כשבני האדם גילו את הפוטנציאל של החיות, הם מתחילים לעבור את הגבול. כדי לפתח טכנולוגיה חדשה זו, בני האדם יתחילו מהפכה תעשייתית הנרמזת בלמעלה. [חלק מכם העלו את הבעיה שמאנץ התחיל לעבוד בדרום אמריקה לפני אירועי רטטוי. זה נכון, אך לא נאמר במפורש איך ומתי הוא פיתח את הקולרים. בנוסף, אנחנו יכולים לדעת שרטטוי התרחש לפני למעלה מכמה עשרות סיבות. בצעצוע של סיפור 3, ישנה גלויה על הקיר של אנדי שכתובים עליה שמותיהם של קארל ואלי וכתובתם (כולל שמות משפחתם כדי לאשר שאלו באמת הם). זה מאשר שב2010, הזמן של צעצוע של סיפור 3, אלי עדיין חיה או שהיא מתה, אבל לא מזמן. זה תומך ברעיון שאירועי למעלה קורים כמה שנים לאחר מכן.]

buzzfeed.com
buzzfeed.com
בתחילת הסרט למעלה, קארל נכפה לוותר על ביתו לתאגיד, מכיוון שהם מרחיבים את העיר. תחשבו על זה. איזה תאגיד אשם בזיהום כדור הארץ וחיסול החיים בעתיד הרחוק בגלל טכנולוגיה מוגזמת?
"קנה-ו-הגדל" (BNL), תאגיד ששולט בפחות או יותר הכל, בתקופה שבה אנחנו מגיעים לוול-E. בפרסומת על "ההסיטוריה של BNL" מהסרט, מספרים לנו שהתאגיד אפילו התשלט על הממשלות העולמיות. אתם קולטים שהתאגיד הזה משיג שליטה עולמית? מעניין, זה אותו התאגיד שנרמז עליו בצעצוע של סיפור 3:

Toy Story 3 (Buzz's batteries)
Toy Story 3 (Buzz’s batteries)
במוצאים את נמו, אנחנו רואים אוכלוסיה שלמה של יצורי ים שמאחדים כוחות כדי להציל דגים שנתפסו ע"י בני האדם. BNL צצים שוב בעולם הזה בכתבה בעיתון שמדברת על עולם יפהפיה מתחת למים. במוצאים את נמו, הקווים האדומים נחצים. בני האדם מתחילים להרגיז את בעלי החיים החכמים בסביבה יותר ויותר. תחשבו לרגע על דוגי. היא עומדת בנפרד משאר הדגים. למה? כי היא לא אינטיליגנטית. הזיכרון הקצר שלה הוא תוצאה של חוסר התקדמות לעומת שאר היצורים הימיים, וזה הסבר סביר לבאיזו מהירות היצורים האלה מתפתחים.

digitalmediaacademy.org
digitalmediaacademy.org
זה הגיוני שסרט ההמשך למוצאים את נמו, שידבר על דוגי, ייגע בדבר ואולי יסביר את הבעיה שלה. אנחנו בוודאי גם נקבל עוד כמה ראיות לכך שהמתיחות בין בני האדם לחיות מתחממת. [עדכון: כמה גולשים מדהימים הצביעו על העובדה שדוגי היא בעצם יותר אינטיליגנטית, ומראה סימנים של התפתחות בגלל התכונה שלה לקרוא ולתקשר עם ליוויתנים. זה בעצם מוכיח איך החיות מתחילות להשתנות בהדרגתיות באינטיליגנציה.] וזה הסרט הכי אחרון מבחינת "הצד של החיות". כשמדובר בבינה מלאכותית, נתחיל במשפחת סופר על. מי הרשע העיקרי של הסרט הזה? אתם בוודאי חשבתם על באדי, הידוע כסינדרום, שבעצם מבצע רצח המוני של כל בני הסופר-על.

gingerparrot.co.uk
gingerparrot.co.uk
אך האם כך? לבאדי לא היו שום כוחות. הוא השתמש בטכנולוגיה כדי לתכנן נקמה במר סופר-על על שזלזל בו. נשמע קצת מוזר שהבנאדם לקח את זה כל כך קשה עד לרמה של רצח המוני. [הערת ביניים: הרבה מהאנשים התווכחו על התקופה בה אירועי משפחת סופר על מתרחשים באמת, כי אנחנו מוצאים טכנולוגיה מתקדמת של ימינו ותכונות של שנות ה80, למרות שהאווירה היא בכלל של שנות ה60. הדבר הובהר ע"י בראד בירד, הבמאי, שאמר שהסרט מתרחש בשנות ה60 המתחלפות, מה שאומר שהסרט נפתח בשנת 1950.] ואיך הוא הורג את כל בני הסופר-על? הוא יוצר את האומנידרויד, שהוא בינה מלאכותית. "רובורצח" שלומד את כל התנועות של כל סופר-על ואת היכולות שלו. כשלמר סופר-על נודע לראשונה על המכונה הזו, מיראז' מציינת שזוהי אינטיליגנציה מלאכותית מתקדמת שמעלימה נוכלים. מר סופר-על ציין שהמכונה הפכה לחכמה עד כדי כך, שהיא שאלה את עצמה בשביל מה היא בכלל צריכה לקבל הוראות. האומנידרויד בסופו של דבר בוגד בסינדרום, מה שגורם לנו להאמין שהמכונות שלטו עליו כל הזמן הזה, במטרה למחוק את האיום הגדול ביותר על הרובוטים: כוחות סופר-על. הסרט גם מציג קטעים של גיבורי-על בעלי גלימות שמתים בגלל חפצים דוממים כמו טורבינות מטוס... בטעות.

qntm.org
qntm.org
imageshack.us
imageshack.us
[הערת ביניים מעניינת: מישהו הציע שרנדל שנשלח אחורה בזמן הוא מה שנתן לעדנה השראה להכין לויולט חליפת היעלמות. בנוסף, כמה מכם שאלו את עצמם אם סינדרום באמת נשלט על ידי המכונות שלו. שימו לב שהסרט מתרחש לפני הזמנים המודרניים. תחילת הסרט מתרחשת באיזור סוף שנות ה60 - תחילת שנות ה70, מה שאומר שאירוע הסרט מתרחשים בסוף ה80 - שנות ה90 המוקדמות. זה בדיוק הזמן שבו צעצוע של סיפור מתחיל, שם אנחנו מתחילים למצוא מכונות השואלות את עצמן מה המטרה שלהן בחיים. יכול להיות שסינדרום יצר את הטכנולוגיה הזו כדי שתיהיה טובה יותר מהגיבור שלו. זה לא מסביר את תאוותו לנקמה. נראה שהוא פעל מתוך שנאה, מה שמוביל אותי לחשוב שהמכונות רצו שהוא ישתמש בהן לצרכיו, כי הן העבדים שלו אחרי הכל. זה או זה, או שהמכונות ידעו שלהרוג את אנשי הסופר-על היו הדבר היחד שעוצר אותם מלהשתלט על העולם בעזרת BNL.] אבל למה שמכונות ירצו להיפטר מבני אדם מלכתחילה? אנחנו יודעים שהחיות לא אוהבות את בני האדם מכיוון שהם מזהמים את כדור הארץ ומבצעים בהם ניסויים, אבל למה שלמכונות תהיה בעיה? ניכנס לצעצוע של סיפור. כאן אנחנו רואים בני אדם משתמשים ואז זורקים "חפצים" שהם בבירור תבוניים. כן, הצעצועים אוהבים את סגנון 'הדוד תום', אך במהלך סרטי ההמשך, אנחנו רואים שהצעצועים הופכים נמאסים. אבל חכו? צעצועים ודברים דוממים הם לא בהכרח מכונות, אז איך יש להם אינטיליגנציה כלשהי? סינדרום מוביל אל התשובה. הוא מספר למר סופר-על שהלייזרים שלו מופעלים ע"י "אנרגיית נקודת האפס" - זוהי האנרגיה האלקטרומגנטית שקיימת בחלל ריק. זוהי אנרגיה בלתי נראית שאנו מוצאים באורכי גל והסבר סביר לכמה צעצועים וחפצים בעולם פיקסאר שואבים ממנה כוח.

gawker.com
gawker.com
האירועים של סרטי צעצוע של סיפור מתרחשים שנות ה90 עד 2010. עברו בערך 40-50 שנים מאז אירועי משפחת סופר על, שנתנו לבינה המלאכותית מספיק זמן כדי להמציא את הBNL. בינתיים, פיקסאר רומזים על חוסר שביעות רצון בקרב כמה אוכלוסיות של צעצועים. הצעצועים קמים נגד סיד בסרט הראשון. ג'סי מפתחת עויינות כלפי הבעלים שלה, אמילי, על שנטשה אותה. לוטסו - הדוב המחבק - מפתח שנאה כלפי בני האדם בסרט השלישי. הצעצועים בהחלט לא מרוצים מהמצב הקיים, ומספקים סיבה ללמה מכונות ואובייקטים כאחד, מוכנים להשתלט על בני האדם. עם כך, בשנות ה2000 כל בני הסופר-על כבר נעלמו ואינם, והאנושות הופכת פגיעה. לבעלי החיים, שרוצים למרוד בסגנון "כוכב הקופים", יש את היכולת להשתלט, אבל אנחנו לא רואים את זה קורה. בנוסף, הבינה המלאכותית לעולם לא משתלטת על בני האדם בכוח. למה אתם חושבים שזה המצב? סביר להניח שהמכונות אכן השתלטו, פשוט לא כפי שציפינו. המכונות השתמשו בBNL, תאגיד ללא פנים (הרי שבטבע לבינה מלאכותית באמת אין פנים) כדי להשתלט על העולם, החל ב-1960 אחרי שהאומנידרויד לא הצליח להביס את משפחת סופר על. בכל אחד מסרטי צעצוע של סיפור, רואים בבירור עד כאב שחפצים כמו צעצועים נוהגים לסמוך על בני האדם בכל דבר. להגשמה ואפילו אנרגיה. זה נרמז שהצעצועים מאבדים את חייהם ברגע שמחליטים לשים אותם בצד "באחסון" אלא אם כן הם נמצאים במוזיאון שיקבל אותם, שם יראו אותם בני אדם.

fanpop.com
fanpop.com
אז המכונות מחליטות לשלוט בבני האדם ע"י שימוש בתאגיד שמתאים לכל צרכיהם שמוביל למהפכה תעשייתית שמובילה בסופו של דבר ל... זיהום. כשבעלי החיים מורדים בבני האדם על מנת למנוע מהם להמשיך לזהם את כדור הארץ, מי יציל אותם? המכונות. אנחנו יודעים שהמכונות ינצחו במלחמה גם הן, מכיוון שאחרי המלחמה הזו, אין יותר חיות על פני כדור הארץ בכלל. אז מי נשאר?

fanpop.com
fanpop.com
מכיוון שהמכונות הוציאו הכל מאיזון, כדור הארץ הופך להיות כוכב שאינו ראוי לחיי האדם והחיות, לכן את בני האדם שנותרו מעלים על ספינת החלל אקסיום (או "תיבת נוח" אם אתם רוצים להמשיך בנושא התנ"ך שבו וול-E הוא בעצם רובוט-אלוהים, שמושא אהובתו נקראת על שמה בצדק - איווה = חווה) במאמץ של הרגע האחרון להציל את הגזע האנושי.

wikia.net
wikia.net
באקסיום, לבני האנוש אין שום מטרה חוץ מלמלא את צורכיהם ע"י המכונות. המכונות גרמו לכך שבני האדם יהיו תלויים בהן בכל, מכיוון שכך הם חונכו בתור "צעצועים". זה כל מה שהם מכירים.

wikia.net
wikia.net
בינתיים בכדור הארץ, הושארו מכונות כדי לאכלס את העולם ולהריץ דברים, כדי לשמר את דרכי החיים והמסורות של בני האדם, דבר שבולט בסרט מכוניות. בגירסא הזו של כדור הארץ, אין שום בני אדם ובעלי חיים מכיוון שהם כולם עזבו, אבל אנחנו כן יודעים שנשארה השפעה אנושית. במכוניות 2, המכוניות מגיעות לאירופה ויפן, כדי להוכיח שהכל נורמלי, כי זה כל מה שמתרחש על פני כדור הארץ כפי שאנו מכירים אותו. אז מה קרה למכוניות? למדנו עד כה שבני האדם הם מקור הכוח של המכונות. זה למה המכונות מעולם לא נפתרו מהם. בוול-E הם מציינים שBNL התכוונו להחזיר את בני האדם בחזרה לכוכב ברגע שהוא יחזור להיות נקי, אבל הם נכשלו. המכונות בכדור הארץ בסופו של דבר התקלקלו, למרות שאנחנו לא יודעים איך.

ejumpcut.org
ejumpcut.org
מה שאנחנו כן יודעים הוא שיש מחסור באנרגיה במכוניות 2, שבה שמן הוא הדרך היחידה לשרוד על אף הסיכונים שבכך. אנחנו אפילו למדים שחברת 'אלינול' השתמשה ב"אנרגיה ירוקה" כזרז למלחמה בדלק, על מנת להרחיק מכוניות ממקורות אנרגיה חלופיים. הדלק ה"נקי" הזה אולי שימש כמחסל של רבים מהמכוניות, מהר מאוד.

pixar.wikia.com
pixar.wikia.com
[הערת ביניים: מישהו אפילו ציין של"הכל-ב-הכל" (אולינול) יש את אותה המשמעות כמו ל"קנה-ו-הגדל" (BNL) מה שמגדיל את הקשר בין מכוניות לוול-E אפילו יותר.] מה שמחזיר אותנו לוול-E. האם אי פעם תהיתם למה וול-E הוא המכונה היחידה שנשארה? אנחנו יודעים שהסרט מתחיל 800 שנים אחרי שבני האדם עזבו את כדור הארץ באקסיום, כשהם נשלטים ע"י הטייס האוטומטי. האם יכול להיות שמשיכתו של וול-E לתרבות האנושית וידידותו עם ג'וק הם מה שאיפשרו לו לשמור על מציאת סיפוק והיכולת לשמור על אישיותו? זה למה הוא היה מיוחד והצליח לשחרר את בני האדם. הוא זכר את הזמן בו בני האדם ומכונות חיו בשלום, הרחק מכל הזיהום שיצרו שני הצדדים במלחמה.

morethings.com
morethings.com
אחרי שוול-E משחרר את בני האדם והם מתחילים לבנות את החברה מחדש בכדור הארץ, מה קורה אז? בזמן הכתוביות בוול-E, אנחנו רואים את הנעל שהכילה את הצמח האחרון בכדור הארץ. הוא גדל לעץ עצום. עץ שדומה להפליא לאותו עץ מרכזי בבאג לייף.

ejumpcut.org
ejumpcut.org

ejumpcut.org

בדיוק. הסיבה לכך שאין בני אדם בבאג לייף היא בגלל שאין הרבה מהם. אנחנו יודעים לפי הג'וקים שחלק מהחרקים שרדו, כלומר הם גם התרבו קצת יותר מהר, למרות שהסרט בכל זאת נמצא יחסית רחוק על ציר הזמן מכיוון שאפילו הציפורים חזרו. [אני מודה, עצם העובדה שהעצים דומים היא לא הוכחה מספיק טובה כדי לתמוך בהשערה שבאג לייף מתרחש אחרי וול-E, אבל בוודאי יש יותר סיבות ללמה זה ככה. בנוסף, אני אעלה את נושא העץ שוב, מכיוון שהוא מופיע גם בסרט למעלה.]

Wall-E End Credits, as well.
Wall-E End Credits, as well
יש משהו שונה בבאג לייף לעומת הדרך שבה סרטי פיקסאר האחרים מציגים חיות, מה שנותן לי את האמונה שזה מתרחש בעתיד. לא כמו רטטוי, למעלה, ומוצאים את נמו, לחרקים יש הרבה פעילויות אנושיות שהחולדות ברטטוי התנסו בהם בקטן. לחרקים יש ערים, ברים, הם יודעים מה זה הביטוי "מה לעזאזל", ויש להם אפילו קרקס נודד. מכל זה ניתן להסיק שהסרט הזה הוא מתקופת זמן אחרת.

theleapinglamp.com
theleapinglamp.com
גורם נוסף שמבדיל את באג לייף מסרטי פיקסאר אחרים הוא העובדה שהוא היחד שאינו סובב סביב (או כולל את) בני האדם, חוץ ממכוניות ומכוניות 2. [...] יש עוד סרט פיקסאר שהיה אמור לצאת ב2012, אבל התבטל והוחלף באמיצה. לסרט הזה קראו 'ניוט' ואני מאמין שהוא היה יכול להיכנס לחלק הזה בציר הזמן שאחרי וול-E. התקציר שהיה אמור להיות לסרט: "מה קורה כששני הסלמנדרות כחולות הרגליים האחרונות בכדור הארץ, זכר ונקבה, נכפים ע"י המדע להציל את מינם, אבל הם לא מסוגלים לסבול זה את זה?"
pixar.wikia.net
סרט על מין בסכנת הכחדה שמקים את עצמו מחדש יכול להשאיל עצמו יפה מאוד לתאוריה הזו, אבל מכיוון שהסרט מעולם לא שוחרר, אלו רק ספקולציות שלי.

אז מה קורה? האנושות, בעלי החיים והמכונות גדלים בהרמוניה עד לרגע שבו מין-על חדש נולד. מפלצות. סיוויליזציית המפלצות היא למעשה בכדור הארץ, בעתיד הרחוק מאוד. [מישהו הצביע על העובדה שבבית ספר למפלצות, אומרים שהקולג' נוסד ב1313. אם אנחנו באמת בעתיד, זה אומר שהמפלצות יישבו מחדש את החברה והתחילו ספירה משלהן. זאת אומרת שמפלצות בע"מ מתרחש כ1400 שנים (או יותר) מאז באג לייף.] מאיפה הם הגיעו? יכול להיות שהמפלצות הן פשוט החיות בהתגלמות המוטציה שלהם, לאחר שכדור הארץ שידר קרינה במשך 800 שנים. [לא בזמן וול-E. אני משער שלקחו אלפי שנים מאז וול-E כדי שבעלי החיים יהפכו למפלצות.] אלטרנטיבה נוספת היא שבני האדם והחיות היו חייבים להזדווג כדי להציל את עצמם מהיכחדות. אני יודע, זה דוחה, אבל אפשרי בהתחשב בקווי הדימיון הדקים שבין בני אדם לחיות בסרטי פיקסאר.

dolimg.com
dolimg.com
לא משנה מה היתה הסיבה, אבל כל המפלצות האלה נראות כמו חיות בצורות מוטציה מחרידות, רק גדולות ומיושבות. יש להם ערים ואפילו קולג'ים, כמו שאנחנו יכולים לראות בבית ספר למפלצות. [בעיה שחלקכם העלתם היא שזה לא לגמרי מסביר מה קרה לבני האדם. עוד לא הרכבתי תיאוריה אחת שאני הכי אוהב לגבי זה, אבל אני מתקדם לעבר הרעיון שהמפלצות והמכונות הגיעו למסקנה שהם כבר לא צריכים את בני האדם, ונפטרו מהם, כשהם לא מבינים את הטעות שהם עשו עד שכל האנושות מתה, דבר שהוביל בצורך לנסיעה בזמן. הסבר נוסף יכול להיות שהאנושות פשוט לא יכלה לשרוד יותר בכדור הארץ.] במפלצות בע"מ, יש להם משבר באנרגיה כי הם נמצאים בארץ עתידני ללא בני אדם. בני האדם הם המקור לאנרגיה, אבל תודות למכונות שוב, המפלצות מוצאות דרך להשתמש בדלתות כדי לנסוע לעולם האנושי. רק שזה לא במימד שונה.

drnorth.com
drnorth.com
המפלצות נוסעות אחורה בזמן. הן אוספות אנרגיה כדי להישמר מהכחדה על ידי כך שהו חוזרות לתקופה בה בני האדם היו הבולטים ביותר. שיא הסיביליזציה, אם תרצו לקרוא לזה כך. למרות שהמון זמן חלף מאז, הצורך בבני האדם מעולם לא באמת שכח בקרב החיות/המפלצות. המפלצות בבוודאי סומכות על האינסטינקטים האנטי-אנושיים שלהן עד כדי אמונה שרק נגיעה בבני אדם תשחית את העולם שלהם כמו שנעשה בעבר. אז הם מפחידים בני אנוש כדי לאסוף את האנרגיה שלהם, עד שהם מבינים שצחוק (אנרגיה ירוקה) יותר אפקטיבי מכיוון שהוא חיובי בטבע. [אלטרנטיבה נוספת שחלקכם העלו כאן, ואולי אפילו מתאימה יותר: המפלצות והמכונות יצרו את הדלתות שהן שערים בין זמנים, אבל הבינו שלשחק עם הזמן יכול לגרום למחיקתם ולשינוי ההיסטוריה. אז הם אימנו את המפלצות להאמין שבני האדם רעילים, ונתנו את התחושה שאם מתקשרים יותר מידי עם העולם שלהם, עלולים למות.] אנחנו אפילו רואים קשר בין באג לייף למפלצות בע"מ בזכות הקרוואן שאנחנו רואים בשני הסרטים. כמו שאתם יכולים לראות, זה בדיוק אותו הקרוואן, רק שההוא מבאג לייף ניכר כישן ורעוע, וזה שבמפלצות בע"מ, אליו רנדל נשלח דרך דלת, נראה חדש יותר ויש בו אנשים.


תסתכלו על התמונות למעלה. השמאלית היא מבאג לייף והימנית ממפלצות בע"מ. התמונה השמאלית נראית ישנה יותר ועייפה. אפילו הצמחיה יבשה ויש פחות ממנה. הקרוואן מימין מכיל אנשים והמסגרת אפילו מכילה עשב גבוה ועץ תלוי מלמעלה. [...] אז כמו שאמרנו, מפלצות בע"מ הוא בינתיים התקופה העתידנית ביותר של פיקסאר. בסופו של דבר, בני האדם, החיות והמכונות מצאו דרך להבין אחד את השני וחיים בהרמוניה. ואז ישנה בו. מה אתם חושבים שקרה לה? היא ראתה כל מה שקורה בעתיד של כדור הארץ, שם "(ח)תולתול" היה מסוגל לדבר. היא הפכה אובססיבית לגבי הגילוי של מה קרה לחברה סאלי ולמה חיות בזמן שלה לא היו חכמות כמו אלה שהיא ראתה בעתיד. היא זכרה ש"דלתות" הן המפתח לאיך שהיא מצאה את סאלי בפעם הראשונה והפכה ל...

moviefanatic.com
moviefanatic.com
מכשפה. כן, בו זו המכשפה מאמיצה. היא הבינה איך לטייל בזמן כדי למצוא את סאלי, והלכה בחזרה אל המקור: אורות התעתועים. הן מה שהתחיל את הכל, ובתור מכשפה, היא טיפחה את הקסם הזה בניסיון למצוא את סאלי על ידי יצירת דלתות שמעבירות קדימה ואחורה בזמן. [רק להבהרה: התיאוריה היא שבו מצאה דרך להשתמש בדלתות למעבר בזמן בעצמה, כנראה ע"י טיפוח קסם משל עצמה. היא בוודאי חזרה אחורה בזמן לימי הביניים כדי לקבל יותר קסם מאורות התעתועים.] איך אנחנו יודעים את זה? באמיצה, אתם יכולים לראות לזמן קצר ציור בסדנה. זה סאלי.

randomassaultpodcast.com
randomassaultpodcast.com
אנחנו אפילו רואים את מסחרית הפיצה-פלאנט מגולפת כצעצוע מעץ בחנותה, מה שלא הגיוני בכלל אלא אם כן היא ראתה אותו בעבר... (ואני בטוח שהיא ראתה מכיוון שהמסחרית הזו נמצאת בכל סרט של פיקסאר, תרתי משמע). אם תסתכלו מקרוב, תוכלו לראות את המסחרית כאן.

cinemablend.com
cinemablend.com
אתם זוכרים שמרידה פתחה דלתות ושהמכשפה פשוט נעלמה? זאת מכיוון שהדלתות האלה עשויות באותה הצורה ממפלצות בע"מ. הן מעבירות בין זמנים וזה למה מרידה לא יכלה למצוא את המכשפה. [...] אבל חכו. איך בו נסעה בזמן בפעם הראשונה, ולמה יש לה אובססיה לעץ? בו בוודאי גילתה שעצים היו המקור לאנרגיה כל הזמן הזה, לא רק אנשים. המכונות והמפלצות במפלצות בע"מ משתמשים בדלתות מפני שהן עשויות מעץ, ומצאו דרך להשתמש באנרגיה הזו כדי לנוע בזמן. אובססיבית למצוא את סאלי, בו טיילה ברחבי הזמנים של עולם הפיקסאר בעזרת דלתות. [זה אפילו אפשרי שהעץ הגדול בבאג לייף נתן לפליק את הגאונות שלו, בגלל התשוקה והכבוד שלו לזרעים שגדלים לעצים. העץ גם מסמל את העץ שקארל ואלי ביקרו לעיתים תכופות, מה שיכל להיות המקור ליצירתיות הפרועה של קארל לקשור בלונים לביתו כדי להזיזו. זה מסביר גם למה פליק והיימליך מבאג לייף מופיעים גם בצעצוע של סיפור 2. בו ניסתה להגיע לעתיד, ויכול להיות שבדרך עצרה בתקופה של אחרי וול-E. היא הייתה צריכה עץ כדי להמשיך לנסוע בזמן, אבל אין עדיין מספיק עצים בסביבה, אז היא משתמשת בחלק מהעץ הגדול בבאג-לייף. יכול להיות שהיא בטעות לקחה איתה כמה חרקים כשהיא חזרה אחורה בזמן.] אז בו חזרה לימי הביניים, כנראה בגלל שהיא יכלה להשתמש שם בעץ ללא מחסור, בשביל הניסויים שלה או בשביל ללמוד את אורות התעתועים. אנחנו יודעים שההיתקלות הראשונה שלה במורדו נגמרה בכך שהיא הפכה אותו לדוב מפלצתי. היא בטח רצתה להפוך אותו לדוב בגלל שסאלי מזכיר דוב, והיא מנסה להבין מאיפה סאלי הגיע. האם בו אי פעם מוצאת את סאלי? אני אוהב לחשוב שכן. אני בטוח שהם נפגשו לפחות פעם אחת נוספת בסוף הסרט מפלצות בע"מ. אבל בסופו של דבר הוא היה חייב להפסיק לבקר. אבל האהבה שלה לסאלי, בסופו של דבר, הוא עיקרו של יקום פיקסאר כולו. האהבה של אנשים שונים בגילאים שונים ומינים שונים הביאו למציאת דרכים לחיות על פני האדמה מבלי להרוס זה את זה בזכות התאווה לאנרגיה. וזו תאוריית סרטי פיקסאר.

ציר הזמן של סרטי פיקסאר על פי התיאוריה:
מוזמנים להגיב :)

28 תגובות:

  1. וואו מדהים !

    השבמחק
    תשובות
    1. מדהים!! מעולם לא חשבתי על זה כך למרות שהייתי בטוח שכל הסרטים קשורים זה בזה! וואו!
      תודה רבה שתרגמת חח אני מתחיל להאמין בזה

      מחק
  2. וואו אני נשבעת שאין לי מילים ! לא חשבתי על זה בכלל עד שקראתי את זה פה , וזה הביא לי כלכך הרבה מקום למחשבה , זה פשוט להסתכל על כל פיקסאר מחוץ לקופסה !
    זה מדהים מדהים מדהים , תודה לך על שחלקת איתנו את זה ושהשקעת את זמנך בשביל התרגום !!

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא לא תירגם,יש אתר בשם "עיר הספרים" עם משתמשת בשם "חן סיפורים" יש לה ספר עם מיליון תיאוריות על דיסני

      מחק
  3. אמא. צמרמורוותתתת ! הילדות שלי התפוצצה ברגע זה.

    השבמחק
  4. ואווו!!!!!!!!!!!! איזה מגניב!
    אני מתחילה עכשיו באמת להאמין בזה XD

    השבמחק
  5. זה. פשוט. אדיר.
    הבנאדם הזה פשוט גאון !!!
    ורותם - את מדהימה בזכות זה שתרגמת את זה !!! כול הכבוד לך !!! D: :D

    השבמחק
  6. וואו. זה כל כך גאוני.

    השבמחק
  7. אני רוצה לבכות כי זה כל כך גאוני ומטורף

    השבמחק
  8. יש לי כ"כ הרבה מילים לזה .. גאוני, ענק, מטורף ..
    פשוט וואו !!

    השבמחק
  9. מעניין ביותר, אבל היו לך כמה טעויות כשתרגמת לעברית - בעיקר איות וזכר-נקבה. ממליצה לך לבש ממישהו חיצוני לעשות לך הגהות, מאוד עוזר :)

    השבמחק
  10. פאק. הבנאדם שחשב על זה גאון!!! ואם כבר מדברים עך פיקסאר ותיאוריות, יש תאוריה שאומרת שבכל סרט של פיקסאר מופיע רמז לסרט הבא של דיסני. לדוגמה, בצעצוע של סיפור מופיעה תחנת דלק קטנה בשם DINOCO. אפשר למצוא את אותו שם כספונסר במכוניות וכמשהו בזבל בwall E... ממליצה לך לקרוא על זה :)

    השבמחק
  11. וואו! אני לא מצליחה להחליט אם הבנאדם הזה ממש גאון או פשוט מאוד משועמם... אני מניחה ששניהם XD

    השבמחק
  12. גאוני פשוט גאוני אני לגמרי סוגדת לבן אדם שכתב את זה על המחשבה המושגעת ועל הפיתוח והחקירה שלה

    השבמחק
  13. אני לא יכולה להסביר אפילו כמה שהלב שלי דופק מהתאוריה הזו. זה ממש מלחיץ אותי משום מה אבל זה ממש מגניב. אני לא אסתכל על סרט פיקסאר באותה צורה בחיים.. אגב מה זאת אומרת שהמסחרית מופיעה בכול סרט?

    השבמחק
    תשובות
    1. בכל סרט של פיקסאר נמצאת המסחרית של פיצה פלאנט, זה בדוק :)

      מחק
    2. הוא לא מופיע במשפחת גיבורי על.

      מחק
    3. http://pixar.wikia.com/Pizza_Planet_Truck
      MAYA DI6 תראי את זה

      מחק
  14. גאונייייייייייי הדבר הכי גאוני שקראתי בחיים!

    השבמחק
  15. קראתי את הגרסה המלאה של ג׳ון נגרוני ושלחתי לו משהו שלא נראה לי הגיוני בתיאוריה אבל הוא לא הגיב... המיקום של צעצוע של סיפור על הטיים ליין לא הגיוני משום שבצעצוע של סיפור החיות לא כל כך תבוניות ואין להם בכלל התנהגות שמזוהה עם בני אדם. באסטר (הכלב של אנדי), סקאד (הכלב של סיד) לא חכמים בכלל.. לכן זה לא הגיוני שצעצוע של סיפור מתרחש באותה תקופה של אפ ורטטוי.
    אבל סך הכל התיאוריה מאוד הגיונית, אני כבר סקרן לגלות איפה ימוקמו הסרטים הבאים של פיקסר אינסיידאאוט והדינוזאור הטוב

    השבמחק
    תשובות
    1. למען האמת בתיאוריה מסופר שלא כל החיות אינטליגנטיות, אלא רק גזעים ומשפחות מסוימות שהתפתחו ככה.

      מחק
    2. בין היתר מה שקורה בתקופה שבה נמצאים תחילת סרטי ״צעצוע של סיפור״ (1997-1998) זאת לפני התקופה של ״רטטוי״ ו-״מוצאים את נמו״ דבר שיכול להעיד על ההבדלים באינטליגנציה. למרות שהבדל של בערך 4 שנים לדעתי לפחות לא יכול לספק הבדלים כל כך גדולים באינטיליגנציה אבל כמו שכבר נאמר בתגובה הקודמת, החיות בעלות אינטליגנציה יוצאת דופן הן זן שונה שמתפתח במקביל לחיות הרגילות, ולא כל החיות שעוברות שינוי במהירות.

      מחק
  16. מדהים תאוריה מעולה אבל אני רוצה להוסיף גם משהו ממני לפני לא הרבה זמן סרט של פיקסאר הקול בראש אני מקווה שראיתה אותו ואם לא אני ממליץ לך בסרט מספרים על איך בני האדם חיים ועובדים ומרגישים וזוכרים... התאוריה שלי יא שאחרי שבני האדם חוסלו ולא נשארו על פני האדמה בני האדם חזרו ומגלים לנו איך הראש שלהם עובד ואיךבני האדם החדשים מתפקדים אשמח מאוד אם תגיב לי מה אתה חושב על התאוריה הזאת


    השבמחק
    תשובות
    1. קראת את התאוריה?
      היא אומרת שכל סרט של פיקסאר מתרחש בתקופה שונה (חלק באותו הזמן שיצאו וחלק לא) הקל בראש קרה לפני: וול-E, בית ספר למפלצות, באג לייף, מכוניות וכו...
      תקרא אותה שוב, מקווה שהבנת...

      מחק
  17. התאוריה מוכרת...
    המון מכירים אותה...
    אני מת על פיקסאר, לדעתי היא חברת סרטי האנימציה הטובה ביותר.
    תוכל בבקשה לפרסם את התאוריה המלאה?
    ולעשות גם על האיסטר אגס של פיקסאר?

    השבמחק
  18. חרא של לאבן!!!!!!

    השבמחק
  19. מת על זה אתה שניתה הכל ידעתי על כמה דברים קטנים אבל לא חשבתי על זה בצורה הזאות תודה זה היה מדהים ואולי שהם יוציאו עוד סרטים הם התחברו בציר זמן XD

    השבמחק
  20. מוסיף לתאורייה
    הסרט הראשון בציר הזמן הוא הדינוזאור הטוב
    בתחילת הסרט, המטאור שהיה אמור להשמיד את הדינוזאורים מפספס את כדור הארץ, זה גורם לכך שהדינוזאורים ממשיכים להתקיים.
    יש מחסור בנפט ובדלק, ולכן המכוניות בסרט "מכוניות" מפסיקות להתקיים, הם מתים מסוג של רעב, או ממחסור בכוח

    השבמחק